Treściwy, krótki i skuteczny – taki powinien być SMS wysłany do klienta. Jeśli zależy nam na efektywnej komunikacji, to musimy zadbać o rzeczowe komunikaty.
Choć jest to bardzo dobra forma komunikacji z klientem, to stosunkowo niewiele firm decyduje się na rozwiązanie tego typu. A przecież wystarczy tylko dobrać odpowiedniego dostawcę usług, takiego jak https://mprofi.pl/. Zobacz, na czym polega usługa masowego wysyłania wiadomości i kiedy może się przydać.
Masowa wysyłka SMS-ów API – na czym polega?
Integracja wysyłki SMS przez API to nowoczesne narzędzie, które dopiero nabiera rozpoznawalności. Dzięki temu rozwiązaniu firmy oraz instytucji publiczne mogą prowadzić masowe wysyłki SMS, czyli wiele wiadomości o tej samej treści w jednym czasie. API to skrót ot application programming interface, czyli w tłumaczeniu połączenie pomiędzy systemami informatycznymi. W takim przypadku za pomocą interfejsu połączone są ze sobą różne narzędzia, na przykład do prowadzenia sklepu internetowego z bramką SMS. Z kolei bramki SMS to specjalne oprogramowania, które pozwalają na wysyłanie SMS-ów do wskazanych przez nas odbiorców. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ w ten sposób możemy dużo łatwiej i szybciej informować swoich klientów o na przykład promocjach, czy różnych zmianach.
Kiedy przydaje się masowa wysyłka SMS?
Jedną kwestią jest masowa wysyłka SMS do klientów, na przykład z ofertą promocyjną, a jeszcze drugą automatyczna komunikacja. Ta druga to także bardzo ważny element nawiązywania kontaktu z klientem. Kiedy się przydaje? Za przykład możemy podać sytuację, kiedy na telefon dostajesz potwierdzenie zamówienia, lub informację o aktualizacji o jego statusie. Automatyczna wysyłka SMS służy także do poinformowania klienta o np. zbliżającej się wizycie, niezapłaconej fakturze, czy zmianie funkcjonowania godzin lokalu.
Wysyłanie automatycznych i masowych wiadomości tekstowych to znaczna oszczędność czasu. Co więcej, rozwiązanie tego typu pozwoli nam także zaoszczędzić pieniądze, na przykład na konsultantach telefonicznych. Ponadto klient do SMS-a i zawartych w nim wiadomości zawsze może wrócić, co jest praktyczne z punktu widzenia konsumenta.
W jakich branżach sprawdzi się masowa wysyłka SMS?
Wykorzystanie SMS w celu marketingu i komunikacji z klientem to rozwiązanie dla niemalże każdej branży. W tym przypadku najważniejsze jest dopasowanie treści i stworzenie przemyślanej kampanii. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na godzinę wysyłanych SMS-ów. Ma ona duże znaczenie, czy wiadomość nie zostanie przeoczona. Najbezpieczniej jest dostarczać klientom wiadomości w przedziale czasowym 9-20. Co więcej, warto spersonalizować wiadomość na przykład o imię. Taka opcja również jest dostępna przez aplikację i wcale nie oznacza dla nas więcej pracy. Pamiętaj także, żeby regularnie aktualizować bazę klientów. Może się okazać, że część wiadomości została wysłana na nieistniejące już numery. Warto także informacje weryfikować, żeby zwiększyć skuteczność działań marketingowych.