Zautomatyzowana sprzedaż biletów w transporcie ludzi. Na czym polega?

Nie jest w żadnym wypadku tajemnicą, że automatyzacja zatacza coraz szersze kręgi, natomiast obecna sytuacja pandemiczna tylko ten proces przyspieszyła – co jest naszym zdaniem wysoce korzystne. W coraz większej liczbie punktów usługowych, urzędów oraz atrakcji turystycznych natrafić można bowiem na tak zwane kioski multimedialne, dzięki którym możliwe jest uzyskanie niezbędnych informacji, nabycie towarów, zamówienie usług, czy też zakupienie biletów wymaganych do wstępu na teren obiektu.

Niedawno rozwiązanie takie zaczęto także popularyzować w transporcie publicznym, na przykład w autobusach miejskich czy pociągach, gdzie niewielkie urządzenie jest w stanie na podstawie wprowadzonych przez użytkownika danych wydrukować aktualny bilet na przejazd, uwzględniając jednocześnie wszelkie przysługujące mu zniżki czy też ulgi. Oznacza to brak konieczności każdorazowego kupowania biletu u kierowcy bądź konduktora, jak również znacznie ogranicza ryzyko otrzymania kary za jazdę bez ważnego biletu czy też użytkowanie jego nieprawidłowego wariantu.

Kiosk samoobsługowy służący do sprzedaży biletów już na pierwszym kroku procesu zakupowego przedstawi nam wszelkie kluczowe informacje, jak również wyświetli na ekranie wytyczne odnośnie dalszych działań, jakie będziemy musieli podjąć celem nabycia biletu. W sposób przejrzysty wyświetlone zostaną dostępne opcje, jak również wyszczególnione zostaną zniżki, z których będziemy mogli skorzystać – pod warunkiem oczywiście, iż faktycznie nam one przysługują. Za całość transakcji zapłacić będziemy mogli zbliżeniowo przy pomocy karty, dzięki czemu znika konieczność przeszukiwania kieszonek portfela w poszukiwaniu odpowiedniej ilości drobnych pozwalających na finalizację złożonego w automacie zamówienia.

Doświadczenie pokazuje, że kioski wirtualne służące do omawianego dziś celu są nieprzerwanie usprawniane, zarówno jeżeli chodzi o osprzęt udostępniany pasażerom, ale także – o oprogramowanie. Oznacza to, że przeprowadzenie całej transakcji nie powinno przysporzyć najmniejszych nawet problemów osobom, które nie są przyzwyczajone do tego typu rozwiązań jak też przez wiele ostatnich lat kupowały bilety w sposób tradycyjny. Całość interfejsu jest nad wyraz przejrzysta, natomiast wielu producentów wyposaża automaty w funkcje zwiększające dostępność, a więc między innymi w możliwość powiększenia czcionki, dzięki czemu użytkowanie poszczególnych funkcji zautomatyzowanego kiosku stanie się jeszcze łatwiejsze.

Bardzo cieszą nas starania podejmowane przez coraz to nowe firmy, takie jak np. VIDEOFONIKA zorientowane na pełną automatyzację transportu pasażerskiego. Uważamy, że tego typu rozwiązanie niesie ze sobą znacznie więcej korzyści niż zagrożeń, a dodatkowo – jest ono bardzo potrzebne w obecnej sytuacji pandemicznej, która to niejednokrotnie wymusza brak kontaktu z innymi osobami, na przykład z konduktorem czy też kierowcą. Zastosowanie kiosku zautomatyzowanego ogranicza do absolutnego minimum konieczność kontaktu z takimi przedstawicielami jednostek komunikacji publicznej, jednocześnie gwarantując nam możliwość łatwego, szybkiego i bezpiecznego nabycia biletu.